همواره افراد زیادی وجود دارند که علاقه فراوانی به استفاده از سیستم های صوتی با کیفیت بالا در ماشین های خود دارند. این افراد تمامی وسایل مورد نیاز اعم از تیوتر، آمپلی و … را بر روی سیستم های خود نصب می کنند. نصب موارد ذکر شده باعث خواهد شد تا شما با کیفیت بالاتری، به صدای ضبط خود گوش دهید.

تیم پالسیران هم در تلاش است تا شما را به نسبت به خرید بهتر یاری نماید و بتوانید تجربه خوبی را از داشتن سیستم صوتی مناسب به خاطر بسپارید.

میدرنج چیست:

 بلندگوهای حرفه ای دارای پخش 3 نوع صدا هستند، صدا با بیس بالا (صدای ساب ووفر)، صدای حد وسط (مثل صدای خوانند)، صدای زیر (تیوتر). اما لازم است بدانید میدرنج به تنهایی قابلیت تفکیک صدا را نخواهد داشت و فقط و فقط پخش صدای حد وسط را دارد. برای شنیدن صدای بهتر و با کیفیت لازم است تا از ساب و یک تیوتر استفاده نمایید. برای استفاده از ساب، میدرنج و تیوتر بدانید که از وسایل همرده و با کیفیت بهره ببرید.

همه چیز درباره تیوتر:

در سیستم ها هر بخش وظیفه ای به عهده دارد. به طور مثال وظیفه تویترها پخش صداهای ریز است و پخش کننده اصلی موسیقی بخش دیگیری است. تویترها باعث خواهند شد تا آهنگ به زیبایی هرچه تمام تر پخش شود. لازم است بدانید هر بلندگو در داخل خود از تیوتر استفاده کرده است.

شما می توانید با نصب تیوتر جدا صداهای ریز را بهتر شنیده و در کل موسیقی زیباتری را بشنوید. تیوتر ها با میدرنج کارکرد متفاوتی دارند و از این رو با یکدیگر قابل قیاس نخواهند بود.

ساب ووفر:

بلندگوهایی که در سیستم صوتی برای ایجاد صدای بم یا صدایی با دامنه بالا و فرکنس پایین استفاده می شود ساب ووفر نام دارد. ساب ووفر ها به دو دسته کلی قابل تقسیم هستند. دسته اکتیو و پسیو. اکتیو(فعال) حالتی است که برای راه اندازی به آمپلی فایر جداگانه ای نیز نیست چرا که در داخل این ساب ووفرها آمپلی فایر طراحی شده است.

ساب ووفرهای پسیو یا غیر فعال، آن دسته از ساب ووفرهایی هستند که برای راه اندازی به آمپلی فایر نیاز دارند. به صورت کلی نیز 90 درصد ساب ووفرها پسیو بوده و آمپلی فایر را در خود دارا نیستند. برا این دسته از ساب ووفرها باید آمپلی فایر جداگانه ای نصب کرد.

تفاوت میدرنج و میدبیس:

میدبیس وظیفه اصلی تغییر صدای خواننده را به عهده دارد، البته تفاوت هایی را نیز دارا است که در ادامه به شرح دادن آن ها خواهیم پرداخت:

میدبیس ها دارای بیشترین قدرت در خود هستند. اجرای فرکانسی ما بین بالاترین و پایین ترین بر عهده میدبیس است. میدبیس باعث خواهد شد تا صدای بم تری در سیستم اجرا شود. لازم است بدانید که در شرایط کاملا برابر برای راه اندازی میدبیس و میدرنج راه اندازی میدبیس به مراتب دشوار تر از میدرنج ها است.

پالسیران در تلاش است تا همواره محصولات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. این  محصولات شامل میدرنج، میدبیس، ساب ووفر و … است. شما هم می توانید برای سفارش محصول مورد نظر با پالسیران در ارتباط بوده و سفارشات خود را ثبت نمایید.

Share:

32 کامنت

  1. وحید 2021-08-08 Reply

    سلام و خسته نباشید ببخشید بنده یه سیستم مختصر دارم شامل یه میدرنج ۱۰ اینچ جی مکس و یه ساب جی بی ال ۱۰۰۰ و اس ۲۰ پایونیر و یه آمپ چهار کانال کنکورد و ضبط ۷۵۵۰ پایونیر اول از اینکه خواستم بدونم این سیستم رو قبول دارید و اینکه سوپر تیوتر نبستم ولی احساس میکنم صدا خیلی جیغ هست اگه سوپر تیوتر ببندم جیغ تر میشه آیا ممنون از راهنمایی تون😊

    • درود
      دوست عزیز سیستم شما یک سیستم نرمال هستش و جای نگرانی نیست ، اگر با این اوصاف که شما فرمودید صدای سیستم کمی جیغ است ، نیازمند سوپر تیوتر نیست ! اگر سوپر تیوتر هم ببندید صدا جیغ تر میشود.

  2. رضا 2021-04-11 Reply

    سلام میشه برای پراید فقط دوتا میدرنج ۶.۵ و یه آمپلی و پخش دوخروجه پایونیر نصب کرد؟

    • ابراهیم به فرجام 2021-04-11 Reply

      سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار.
      بله امکانش هست باید یک جفت میدرنج ۶.۵ خوب و یک امپیلی ۲ کانال و یه ظبط ۲ خورجی به همراه پک سیم کشی تهیه بفرمایید ولی اگر نمیخاهید که ساب بروی ماشین خود نصب کنید باند بیشتر به کمک شما برای صدای بهتر می اید زیرا هم بیس هم صدای ریز و هم صدای مید دارد ولی میدرنج فقط صدای مید هست برای کامل شدن صدا ی بیس و زیر هم میخاهد که باید در کنارش ساب و سوپر تیوتر هم نصب شود ممنون از توجه شما

  3. Arya 2021-01-16 Reply

    سلام
    ببخشد میشه از میدرنج ب تنهای برای ماشین استفاده کرد مشکلی براش پیش نمیاد چون پول کافی ندارم باند یا ساب ووفر اینا بخرم اگه میدرنجو ب تنهای استفاده کنم مشکلی نداره؟؟
    چند تا میدرنج برای پراید خوبه؟

    • با سلام عرض ادب
      بله ، صدای خوبی میتونید از میدرنج بکیرید.
      چهار عدد میدرنج برای تو دری هاتون که صدای دالبی داشته باشید.

  4. پرهام 2021-01-10 Reply

    سلام .
    من ۳۶۵۰ پایونیر.۷۱۸ کنوود. ساب 3010. امپ ۴ کانال بوشمن . امپ ۲ کانال بوشمن . توییتر پایونیر.دارم.
    میدرنج Qsاضافه کنم یا ملودی

  5. پرهام 2021-01-10 Reply

    سلام میدرنج ملودی بهتره یا Qsمیخوام به امروز وصل کنم

  6. پرهام 2021-01-10 Reply

    سلام .
    من ضبط ۳۶۵۰ پایونیر.باند ۷۱۸.ساب 3010کنوود . توییتر پایونیر.
    امپ ۴کانال بوشمن. امپ ۲ کانال بوشمن دارم.
    میخوام یک جفت میدرنج هم اضافه کنم رو طاقچه ایا میدرنج ملودی ببندم یا Qs یا مورل کدوم رو ببندم؟؟
    یا اصلا بک جفت از میدرنج های بالا رو ببندم یا هورن Xb

  7. محمدرضا گودرزی 2021-01-04 Reply

    سلام یه جفت میدرج ۸ با یه جفت سوپر تیوتر جوابه ؟یا اینکه سوپر تیوتر یدونه کفایت میکنه؟؟؟؟

    • با سلام عرض ادب
      جناب بستگی به قدرت و توان میدرنج ها و سوپر تیوتر هاتون داره
      برای اطلاعات بیشتر تماس بگرید.

  8. محمدرضا گودرزی 2021-01-04 Reply

    سلام یه جفت میدرج ۸ با یه جفت سوپر تیوتر جوابه ؟یا اینکه سوپر تیوتر یدونه کفایت میکنه

  9. محمدرضا گودرزی 2021-01-04 Reply

    یدونه جوابه واسه یه جفت میدرنج ۸ راک پاور یا یه جفت کافیه؟چطوریه بی زحمت راهنمایی میکنینن

  10. محمدرضا گودرزی 2021-01-04 Reply

    سلام ببخشید من میخوام یه جفت میدرنج ۸ اینچ بگیرم بنظرتون یه جفت سوپر تیوتر زیاد نیست؟

  11. حسین 2021-01-03 Reply

    سلام. و وقت بخیر . بنده یه سیستم شامل . آمپلی ۴ کاناله سونی . ضبط کنوود دو کاناله و ساب پایونیر دارم لطفا راهنمایی بفرمایید برای تکمیل سیستمم باند بگیرم یا میندرج و تیوتر و یا کامپونت کدام صدای شفافتر و دلنشین تری و با قدرتی تولید میکنند .. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    • با سلام و عرض ادب
      جناب کیفیت و دقت میدرنج و سوپر تیوتر به همراه هم بسیار قوی تر کامپونت میباشد.

  12. سعید پاشا 2020-12-17 Reply

    سلام خسته نباشید
    بنده پخش 1151 سونی و دو تا ساب 3010 کنوود دارم, حالا موندم میدرنج ببندم یا باند؟؟؟ میشه راهنماییم کنین و این که امپلی چی پیشنهاد میدین؟؟؟

  13. جواد 2020-11-09 Reply

    سلام خسته نباشید میخواستم حدود۱۲تومن هزینه کنم برا سیستم شما پیشنهاد میکنید چه سیستمی ببندم

    • با سلام عرض ادب
      شما با این مقدار هزینه میتونید سیستم های مختلفی ببندید، اگر سیستمی با صدای کیفیتی مدنظرتون هست پیشنهاد میکنم از سیستم های راکفورد کدنس به همراه امپلی های پایونیر و کنوود استفاده کنید، همچنین اگر سیستمی از برند پالس اودیو استفاده کنید.
      برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

  14. Mehrdaf 2020-10-04 Reply

    سلام ببخشید من ظبط ۷۱۵۰ دارم با یه امپ ۴کانال بوستر و ساب ۱۰۰۰هرتز خواستم بدونم چه نوع میدرنج با سوپر تیوتر ببندم ابا باید امپ دیگه هم اصافه کنم من شفافیت صدا خیلی برام مهمه یه چیز خوب پیشنهاد بدین ممنون

  15. حسین 2020-09-19 Reply

    سلام. ببخشید من چون پولم کافی نیست میخوام به مرور سیستم ماشینم کامل کنم. خواستم ببینم میدرنج خالی بخرم برای شروع برای صداهای بیس دار خیلی دچار مشکل میشم؟ من مداحی گوش میدم

    • با سلام و عرض ادب
      بهترین گزینه برای شما استفاده از دو جفت میدرنج و یک جفت سوپر به همراه یک امپ مناسب میباشد، برای مثال اگر سایز تو دری های خودرو تا 16 سانتی متر میباشد میباشد میتوادنید از میدرنج های سایز 6.5 استفاده کنید
      میدرنج های سری pa و سوپر تیوتر شرکت افلوت بهترین ترین گزینه برای شماست ، چراکه صدای ریز این سری از بالا ترین کیفیت ها را دارد

  16. سینا 2020-06-28 Reply

    سلام وقت بخیر
    من میخواستم یک جفت مید رنج یک جفت سوپر تیوتر و یک ساب ووفر ببندم با آمپلی
    چی پیشنهاد میدین با کیفیت ساده و خیلی هم هزینه بر نباشه

    • با سلام و عرض ادب
      استفاده از آمپلی فایر ۸۰۰۰ پاور دیاموند ( این آمپلی فایر دارای ولوم بیس است. )
      یک جفت فولرنج راکفورد ، ی عدد سوپر تیوتر راکفورد و ی عدد ساب پی ۱ در سایز ۱۵ اینچ راکفورد

  17. احمد 2020-04-30 Reply

    سلام،چندتا سوال خدمتتون داشتم : ۱.دزگیر اتومبیل هم دارید؟۲.میدرنج ببندم که بعد ها ساب و تیوتر ببندم بهتره یا یه جفت باند که بعد ها یه ساب اضافه کنم . ممنون از پاسخگویتون

    • با سلام و عرض ادب
      بله دزدگیر خودرو هم موجوده ولی برای خرید بهتر است حضوری تشریف بیارید.
      تفکیک صدای میدرنج و تیوتر بسیار بیشتر از باند میباشد بهتر است از سوپر تیوتر و میدرنج برای سیستم تان استفاده کنید.

  18. جواد اینالو 2020-03-07 Reply

    از تیوتر ها میشه به جای میدبیس ها استفاده کرد ؟

    • حامد زندی ( اپراتور 1 ) 2020-03-09 Reply

      سلام روز بخیر
      تیوتر و میدبیس ها هرکدام کار منحصر به فرد خود را انجام می دهند و به همین دلیل بهتر است از هرکدام برای بخش خود استفاده نمایید.

کامنتی بنویسید

ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد

0

TOP

X